Hatar skrikiga fjortisungar.

Just nu sitter jag inne på mitt rum, sängen, och håller på att bli galen på min syster och hennes kompisar. Jag och hon delar rum, så därför brukar hon hänga på min sida av rummet (som är avdelat med en vägg). Och inatt när jag och Alexander kom hem (jättetrötta), så upptäcker jag att jag har gäster på rummet. När jag tänder lampan så ser jag att det liggar fyra (!) stycken i min pyttelilla säng. Blev tvungen att väcka dem (som jag djupt ångrar att jag gjorde), och de gick in till min systers rum istället. Där somnade de inte förren någon timma senare. Jag trodde att jag skulle börja gråta. Som helvete hur mycket de pratar och skriker. Och det gör de fortfarande. Fattar inte hur Alexander kan sova.

Gårkvällen tillbringades hos Tommy, tills vi blev tvugna att gå hem. En jättemysig liten etta bodde han i. Jag bestämde mig nästan genast att jag ville flytta in i en likadan. Sen på hemvägen (vi gick nästan en halv mil, eller mer) så träffade vi Alva och Elin. De hade varit på klassmys. Rebecca skaffade sig en katt också. Dock en av porslin.

Ikväll ska jag och Alexander lyssna på hockeymatch. Modo - Skellefteå AIK. Och vi vet ju alla att Modo kommer piska. Chokladmousse blir det också. För jag har receptet i hjärnan.

200 gram mörk choklad
4 äggulor
5 deciliter grädde

Smält chokladen tills den blir rinnig. Låt svalna lite.
 Blanda sedan ner en äggula i taget, medan chokladen svalnar.
Vispa grädden tills den är ganska fluffig, blanda sedan med chokladen.
Häll allt i en spritspåse och spritsa sedan i små skålar eller koppar.
Låt dem stå i kylen i ungefär 60 minuter.
Woula!

Nämen titta! Ni fick ett recept också. Trevligt.






Postat av: becca

haha, ingen katt utan en datt! xD Det var en jättefin lägenhet och det var roligt :)

2008-10-11 @ 13:45:15
URL: http://nallensblogg.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback