I ran all night and day

Jag vet inte vad ni tycker om fiskodlingar. Men efter vi snackade om det i skolan, och fick se på uppdrag granskning så har jag typ helt blivit emot det. Det är inte alls lika miljövänligt som alla påstår. Visste ni att det krävs ca: 2.5 kg vildfisk för att få en enkilos lax? Det är sjukt. Och de fiskar som de gör pellets av (maten till de odlade fiskarna) är helt vanliga matfiskar! Så som sill, makrill och sardin. Jag fattar inte att de som är forskare inte ser att de förstör i näringskedjan? Och inte nog med att de nästan har fiskat upp all småfisk, så har de kommit på att det kanske är bättre att gå ännu längre ner i näringskedjan och börjar fiska krill och kräftdjur istället. Alltså rubba systemet yttligare!
Jag är ingen person som är speciellt insatt i miljöfrågor osv. Men sånt här gör mig verkligen förbannad! Att jag, en  16åring är smartare än de? Det stämmer verkligen inte överens.
Ska detta få fortsätta?

Usch.

Vad tycker vi om norska fiskodlingar? SKIT.
Alltså är det mer miljövänligt att äta viltfångad lax. Just so u know.


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback