No more chances. Until tomorrow I'll walk these streets alone.

Alltså, jag har tänkt på en sak... Alla vill ju få komplimanger och så vidare, right? För det får en att må bra, man blir glad och får bättre självförtroende. Om man ger någon en komplimang, så kommer man troligtvis få tillbaka det på ett eller ett annat sätt. Det blir en "god cirkel". Så vad tjänar man på att snacka skit och ge elaka kommentarer? Känner man sig ännu bättre, eller gör man det för att få makt? Eller vad?
Jag själv ser ingenting positivt med att slänga ur sig onödiga kommentarer. För jag tjänar ju ingenting på det. Kanske andra gör det, men jag vet att jag är bättre än så, och kan få allt det där på ett annat sätt. OM jag vill.
 Förmodligen så tänker man kanske inte så mycket på det man säger, eller så är man dum nog att tro att det är okej. Antagligen är de ensamma.
 Jag kan verkligen inte förneka att jag aldrig har slängt ut någon kommentar, men oftast när det hänt så har jag nog känt mig "hotat" på något vis.
Fan vilket svårt samtalsämne. Vad tror ni?


Postat av: caroline

Jag ska säga vad jag tror..



Jag har jobbat med självkänsla i skolan, jag skrev en krönika om det. Läste en bok som hette " självkänsla nu" och där stod det att man försöker hitta dåliga saker på andra för att se det bra i sig själv, personer som inte bara kan låta folk se ut som de vill och så de är dem som har dålig självkänsla! Man mår bättre av att se dåligt på andra. Och fyfan va dåligt det är!! och du ska inte ta åt dig utan bara tänka att synd för den personen som säger sånt och verkar må bra av det!! det är den personen som mår sämst... Jag förstår inte varför man måste trycka ner andra för att må bra med sig själv! men ta inte åt dig alls, eller försök inte ta åt dig, vet att det är jätte svårt.. Du är jätte fin och det är inte bara jag som tycker det! du är nog en jätte fin person med och du ska inte behöva ta åt dig! verkligen inte.

2009-03-12 @ 18:20:12
Postat av: alva

jag tror att det handlar om att personen är osäker på sig själv och då känner sig bättre när den kan trycka ner andra, att den känner sig mindre osäker helt enkelt. Egentligen ger man på tok för lite komplimanger till folk... Konstigt egentligen..

2009-03-12 @ 19:14:31
URL: http://a
Postat av: Moa

helt rätt! vissa slänger ut sig allt för onödiga saker!

2009-03-12 @ 20:05:32
URL: http://moq.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback