Filmtips!

Här kommer jag, Janna the awesome med lite filmtips för den uttråkade själen! Glöm inte att detta är min typ av smak på filmer, så risken finns att det kommer många från samma regissör, och de som känner mig väl kan nog redan nu gissa vilken person jag tänker på. Well, enough. Nu kör vi.

Edward Scissorhands


Är en underbart vacker film som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Handlar om Edward som blivit byggd av en gammal uppfinnare, men som dock aldrig hinner få riktiga händer pga. Uppfinnaren dör. Edward får leva ensam i det stora huset tills Peg hittar honom och tar med honom hem. Musiken är vacker och gripande. Mycketmycket fin film med Johnny Depp som huvudkaraktär, värd att se!

Sleepy Hollow



Ännu en film av Tim Burton (som förövrigt är min favorit regissör!!) och med Johnny som huvudkaraktär. I en stad på sena 1700-talet blir invånarna mördade, en efter en, och alla mördade får sina huvuden avhuggna av en okänd mördare. Invånarna tror att en huvudlös ryttare bär skulden, men konstapeln Ichabod Crane (Johnny Depp) har skickats till platsen från New York och tänker lösa gåtan vetenskapligt och möta den huvudlösa ryttaren öga mot öga.

Chocolat



Haha, varför hamnar Johnny bland mina favoritfilmer? hm...
Vianne kommer med sin dotter till en fransk småstad där hon öppnar en chokladbutik. Byns borgmästare , som har stor makt över folket, anser att det är synd, men allt fler av stadens invånare börjar känna chokladens lockelse. Serge (Peter Stormare) är en kriminell caféägare, gift med Josephine. Till staden kommer även Roux (Johnny Depp) på en flodbåt.
Man kan helt enkelt inte låta bli att gilla denna film. Och speciellt inte när världens snygging är HUR SNYGG SOM HELST i filmen!

Alice in wonderland



Även denna film, fast den är så pass ny, har blivit en favorit. Perfekt mystiskt och knäpp som Tim Burtons filmer bör vara.
Livet kommer att ta en överraskande vändning för 19-åriga Alice Kingsley. När hon en dag följer efter en vit kanin när denne är på väg hem, försvinner han ner i sitt kaninhål och Alice följer efter ner genom hålet. Hon faller länge och efter det är ingenting sig likt igen. Det Alice inte kommer ihåg är att hon en gång redan har varit i Underlandet när hon var liten. När hon är i Underlandet så träffar hon en uppsjö speciella invånare den galna hattmakaren (Johnny Depp), Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga vita drottningen (Anne Hathaway) och hennes ondskefulla äldre syster hjärter dam (Helena Bonham Carter) den griniga härskarinnan av Underlandet.

Shit pommes! ALLA FILMER ÄR MED JOHNNY DEPP? Eh... ja. Vad ska jag säga till mitt försvar? Han är snygg. Och en underbar skådespelare. För allas information så snodde jag texterna om handlingarna på Wikipedia för att jag inte orkade skriva själv. hehe. Hoppas alla håller med mig om filmvalen. Kanske att det kommer fler tips senare!

SEE YA


Postat av: Angie

haha har tänkt på apelsinjäveln hela dagen

2010-05-26 @ 22:52:04
URL: http://angye.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail:

Blogg:

Kommentar:

Trackback